zondag 29 januari 2012

Baksel van de week: appeltaart met lepels

Voor u getest en afgekeurd, de appeltaart met lepels. Ze zag er goed uit, maar helaas schijn bedriegt. Ze was zo vettig als een frietketel en mierzoet. Een suikerspin was er niets tegen. Na 1 hap had ik er genoeg van.
Als ik ze nog eens maak, en dat is een grote als, dan breng ik toch wat aanpassingen aan in het recept.



Het recept zag er veelbelovend uit. Er kwam geen weegschaal aan te pas en het was snel klaar.
Maar helaas waren dat de enige positieve dingen eraan.



Voor de durvers, hier het recept:
- roer 2 eieren, 4 soeplepels melk, 8 soeplepels suiker en 2 soeplepels olie door elkaar
- voeg er 10 soeplepels zelfrijzende bloem en de in stukken gesneden appels aan toe (eventueel rozijnen of nootjes)
- goed mengen en in een beboterde bakvorm gieten
- een half uur bakken in een voorverwarmde oven van 200°C
- 1 ei, 8 lepels suiker en 100g (allez, ge hebt uw weegschaal 1 keer nodig) zachte boter mensen en over de taart gieten
- 15 minuten laten bakken

Toen ik ze uit de oven haalde na 30 minuten zag ze er goed uit, van smaak weet ik het dus niet, want ze moest er nog eens in. Maar dat botermengsel heeft het hem gedaan denk ik.
Ik had er wat kaneel bij gedaan, maar daaraan kan het niet liggen.
Allez ja, als ge wilt proberen, be my guest. Ik lees graag op uw blog of ze bij u beter lukte of niet.

ps: 'k zou eens terug achter mijn machien moeten geraken, er zitten veel ideeën in mijn hoofd maar ze geraken niet uitgevoerd.

20 opmerkingen:

  1. Ie taart ziet er over heerlijk uit.hmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het recept is inderdaad heel eenvoudig! Jammer dat ze een beetje tegen viel...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...