vrijdag 17 februari 2012

Kleintjes

De afgelopen 2 weken, zo tussen het blokken door, ging ik nog een paar keer achter mijn machien zitten. Er werden geen hoogstaande, gesofisticeerde dingen gemaakt, maar daarom zijn ze niet minder mooi. Ah neen.

Ik maakte ook eens zo'n wikkelvestje voor Iris.
De biais had misschien in een andere kleur gemogen. Het doet mij nu wat denken aan Kerstmis, terwijl we allemaal zo graag de lente willen verwelkomen. Maar ik had geen ander kleurke en ik wou toen iets maken.

Het bloemetjesstofje vond ik eens bij mijn ouders. Er had al iemand vierkanten van geknipt om kussen van te maken dus zo groot waren de stukken niet. Maar wel groot genoeg om iets voor een lieve baby te maken. 

Suivant. 
Mijn zus Tina, da's een straffe madam. Ze zijn aan het verbouwen, met de grote V. Van het soort waarbij de vloer eruit moet, nieuwe ramen, een stuk van het huis moet afgebroken worden en opnieuw gezet,... Ze wonen nu dus op hun eerste verdieping. Tina is daar blijven wonen, met alleen zo'n mazoutvuurtje, tot het nog maar 6°C was. Toen is ze bij mijn vader gaan wonen, het werd te koud. Ze kon zelfs haar tanden niet meer poetsen omdat de tandpasta hard was geworden van de kou. Nu staan hun ramen er al in, maar er is nog geen verwarming, dus blijft ze nog even een logee. 
Dus voor haar verjaardag maakte ik een kussentje waar ze ook een boek bijkrijgt. Zij doet dat ook. 
Ik wou een kussen met paspelband maken, maar ik vond dat touw niet bij Veritas. Dan maar gewoon 2 stukken stof tegen elkaar en klaar.



Het bloemenstofje vond ik eens op de Rommelbeurs en het blauwe stofje gebruikt ik al bij het potlodenzakje.


3 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan! Bij Veritas ligt de paspel tussen de linten, die dan op maat worden gesneden. Maar ze hebben daar niet zo veel kleurkeuze. Veel succes nog met de examens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je weer twee mooie dingen gemaakt! En rood is nog steeds in de mode ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is super lief geworden!!Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...