maandag 2 juli 2012

Mueslikoeken

Dennis verjaart in de vakantie en zoals op veel scholen worden de jarigen van de vakantie in de laatste weken gevierd. Ik denk dat er bij hem in de laatste 2 weken wel bijna elke dag iemand jarig was. Chance dat die kinderen hadden! 

Dennis kreeg zakjes mee met chocoladecookies en mueslikoeken. Die mueslikoeken heb ik al vaak gemaakt. Toen ik nog thuis woonde, waren ze op voor ze koud waren. Ze zijn dan ook echt lekker, tenzij ge ze te hard laat bakken zoals ik de laatste keer deed. Maar alles komt goed, zolang ge het recept maar volgt. 


Het is supersimpel om te maken, vooral als ge een keukenrobot hebt.
Neem de kom van uw keukenrobot en zet die op uw weegschaal. 
Doe daar: 100g bloem (gewone/volkoren), 125g zachte boter, 200g zelfrijzende bloem, 200g suiker, een tas rozijnen, 100g muesli (als ge muesli met rozijnen gebruikt zoals ik, neem ge gewoon wat meer muesli hè), een snuifje zout, 1 eetlepel speculaaskruiden, een zakje vanillesuiker en een beetje water of fruitsap.
(ik had er deze keer nog wat bakvaste chocolade bijgedaan)

Ge hebt dus maar 1 kom nodig. Handig toch! Alles mag er zelfs in willekeurige volgorde in, wel niks vergeten natuurlijk. En als ge dan nog na elk ingrediënt uw weegschaal terug op nul zet, kunt ge u niet vergissen. 
Nadien mengen (liefst hè) en er ballen van maken. Na 20 minuten in een oven van 200°C te hebben gezeten, zijn ze klaar. 



En een suikerklontje in de doos zorgt ervoor dat ze niet zacht worden. Bij die van mij was dat suikerklontje niet nodig, ze mochten deze keer wat zachter zijn. Maar ze zijn allemaal op dus zo slecht kan dat toch niet geweest zijn hè.


Ik zou zeggen, probeer het eens en laat het u vooral smaken!


8 opmerkingen:

  1. Dat van dat suikerklontje wist ik niet, goeie tip, mercie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker, lekker! Moeten we eens proberen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zien er lekkere koekjes uit en dan een lekkere koffie verkeerd erbij ,jamie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm, gaan we ook eens testen! Bedankt voor 't receptje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sarah,
    gelukkig, de envelop is aangekomen! Toevallig moest ik vandaag zo'n zelfde envelop afgeven op het postkantoor en toen ik hetzelfde bedrag als bij jouw envelop moest betalen, vroeg ik me af of dit wel goed zou komen. Kennelijk heeft de medewerkster niet gezien dat het naar het buitenland toe moest. Moest je porto bijbetalen? Waarschijnlijk wel! Ik zou dat graag aan je willen vergoeden want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je kosten overhoudt aan een give away! Jammer dat de zeepjes kapot zijn gegaan. Mocht je nog eens iets winnen dan zal ik er weer een paar bij doen, beloofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hm ziet er lekker uit. helaas hier nog geen fatsoenlijke oven :(

    ik ga je blogje in de gaten houden groetjes elise!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...