vrijdag 26 april 2013

Boys and bugs

Hetgroteverbouwingsspel is begonnen. Hoezee (ahum...)! We zitten nu in de fase Afbraak. En als ge afbreekt, hebt ge afval. Afval, puin, steengruis, hoe ge het ook wilt noemen. Het is er. En ge moet dat natuurlijk ook ergens kwijt.
We hebben in onze tuin nog 1 stukje waar geen gras groeit, een plekje voorbehouden voor steengruis. Op dat ene stukje ligt een dik stuk stam van een boom die hier (in de weg) stond. Ik had die graag in zijn geheel gehouden, maar helaas brak de schors af toen de Vriend hem wou verleggen om plaats te hebben voor het steengruis. En zoals ge weet, zitten er onder schors meestal van die leuke kleine diertjes. Zo'n diertjes die ge liever alleen maar buiten tegenkomt en niet in uw bed of schoenen.

En als er leuke kleine diertjes tevoorschijn komen, komt dat zoontje van mij ook tevoorschijn. Hij vindt die fascinerend en cool. Ja ja, bugs are cool! Very cool indeed!
Dennis vond al vlug het nodige materiaal om zijn coole vriendjes te ontdekken. Een hamer van de papa en een schep, meer hebt ge niet nodig. Ik denk dat hij het ook wel plezant vond om met een hamer op die stam te slaan, hoe zoudt ge zelf zijn.




Ziet ge die kleine oogjes? Da's nog vrij schattig, zo op foto.

We hadden deze week zowaar een huisdier. Gratis en voor niets. Dennis had ergens een lieveheersbeestje gevonden en vroeg 'mama, mag dat ons huisdier zijn?'. Daar kunt ge geen nee tegen zeggen, toch... Vandaar dat Fopke even ons vervoegde als knuffelig, aaibaar huisdier. Fopke mocht zelfs met Dennis meerijden op de step. Er werd nogal voor gezorgd, het beestje kwam niets tekort.
Maar helaas koos Fopke voor het leven in de wijde wereld en niet voor een luxeleven bij ons. Hij moet het zelf maar weten. Pfuh! 

Foto: Fopke, ons huisdier. 
Tja, zonen...



9 opmerkingen:

  1. Haha wat een leuk verhaal; ik was vroeger ook altijd op beestjesjacht. In een jampotje met gaatjes kregen ze dan altijd een luxe verblijf. Succes met de verbouwing!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo grappig en jongens, wat roept jouw verhaal herinneringen op. Toen de zoon een jaar of vier was bracht hij tot mijn grote ergernis allerlei bugs mee in huis. Ik krijg nog rillingen als ik er aan denk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat er huisdieren zat gaan komen deze zomer, zolang hij maar niet met een bij of vlooien voor het circus blijft het lief om zien hoe kinderen omgaan met kriebelbeesten. Wat bij ons wel raar is is dat ik helemaal geen schrik heb van spinnen en mijn beide jongens wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh!! Verbouwen!! Help!! Ik heb een licht trauma!
    Ik vind die beestje liefde wel ontzettend schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, zo'n mooie detailfoto's van die beestjes!!
    En zeg, Fopke is tot hier gevlogen, wij hebben hem gisteren in onze tuin gespot! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het tegen Dennis zeggen. Hij was dit weekend al op zoek gegaan naar Fopke.

      Verwijderen
  6. Zo'n mooie foto's en zo leuk dat Dennis zo lief is voor de kleine beestjes.
    Hopelijk laat Dennis de enge beestjes buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. we hebben hier een echte mieren-gek!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...