donderdag 6 maart 2014

The Tinny-dress - take two

De eerste keer dat ik een Tinny-dress maakte, was ik niet tevreden van een aantal dingen.
De rits was niet goed genoeg naar mijn goesting en het stukje voering kwam steeds naar buiten (bij dit kleedje wordt niet heel het lijfje gevoerd, maar enkel een klein stukje aan de neklijn).





En het kon niet aan het patroon liggen, dat is goed. Net als de handleiding. Het lag volgens mij aan de maker van het kleedje. Ikzelf dus. Want deze keer lukte de rits wel. Hoera!

Ik liet de kraag en de omslag aan de mouwen deze keer weg. Ik koos wel weer voor een pleated skirt. Ik vind dat mooi en dat speelt volgens mij ook makkelijker dan een A-lijn.


Dit is direct ook het eerste stuk van Iris haar lente/zomer garderobe. Alleen zien dat ik dat zoneke niet vergeet.

Bloemenstof (een coupon) De Stoffenkamer

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...