dinsdag 15 juli 2014

Verjaardagscadeau voor Iris

Voor Iris haar derde verjaardag afgelopen zondag hield ik het qua feestje eenvoudig. Geen georganiseerd feestje, maar wie wou komen was welkom. En ze koos om frietjes te eten, dus aten we 's avonds met de hele bende frietjes voor haar verjaardag. De kaarsjes kwamen voor de verandering op de frietjes te staan.

In haar cadeau zelf stak ik wat meer werk. Geen gekocht cadeau, maar zelfgemaakt. Het enige wat ik kocht, is een koffertje van Jip en Janneke bij Hema.



Ik maakte voor Iris een pop uit De poppen van Tante Hilde. Eigenlijk heel tof om te maken. Ik maakte voor de pop (die nu Louise heet, naar het gelijknamige mooie liedje) met een lijfje uit bloemenstof.  Iris is nog net iets te jong om poppenkleren gemakkelijk aan te krijgen.



Maar ik maakte wel een paar basiskledingstukken, zodat ze het aankleden der pop kan oefenen. Altijd een uitdaging aanbieden, wij hebben dat graag maar kinderen ook.



Het gezicht borduren is niet zo goed gelukt, vind ik zelf, maar hé ik ben ook niet perfect.


Zodat Louise lekker kan slapen, kreeg ze ook nog een bedje. Toen ik jong was, maakte mijn grootvader een poppenbed voor mijn zus en mij. Het bedje leefde nog steeds dus maakte ik het schoon en spoot er een nieuw laagje witte verf over. Het matrasje was in de loop der jaren kapot gegaan, dus maakte ik een nieuw. Uit een lakentje waar (mijn zussen en broer) en ik nog onder geslapen hebben. Met nog een fleurig donsdeken en kussentje erbij is ze verzekerd van zoete zachte dromen.


31 opmerkingen:

  1. Welkom Louise!
    Dat hebt gij schoon gecreëerd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het allermooiste verjaardagskado dat ge kunt geven (en krijgen)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een verjaardag om nooit meer te vergeten! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die is toch keigoed gelukt zekers, dat kind gaat supercontent zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van een cadeau gesproken zeg! Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk. Een cadeau om een leven lang te koesteren !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk cadeau! En dank je wel voor het pakketje, het is goed aangekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een zalig cadeau! En ik vind dat gezichtje wel goed gelukt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb ook eens een pop van tante Hilde gemaakt, was inderdaad superleuk om te doen! Bij ons werd ze "Lili" gedoopt. Had haar nog roze wangetjes gegeven met stempelinkt (ook van Hema :) )
    Ben wel stiekem heel erg jaloers op de regenboogjes, waar komen die vandaan? prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lili is ook een leuke naam.
      De regenboogjes bestelde ik bij modes4u.com.

      Verwijderen
  10. geweldig mooi...ik krijg instant zin om er ook in te vliegen. Dochter wordt eind van de maand 2 jaar en ging een tafeltent maken...maar heb geen tijd!! En als ik dit nu zie, zo veel toffer dan een tafeltent ;-) Vlug het boekje aanschaffen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk krijg je haar cadeau nog op tijd af. Succes!

      Verwijderen
    2. Leve bol.com ;-) Vandaag komt boek toe, heb al "haartjes" gaan halen en vanavond schiet ik in gang incl verjaardagskroon. Love the pressure ;-) Dikke merci voor jouw blogpost, ideaal om ideeen op te doen!

      Verwijderen
  11. Scoren ;)!
    En hier stonden de kaarsjes op een hamburger...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een supertoffe cadeaus heb je gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig cadeau ! En leuk dat er een verhaal aan zit. Een bedje waar je zelf nog mee speelde... Super ! En ja, ook de tante Hilde-pop is fijn hé. Ik maakte er eentje voor mijn neefje zijn eerste verjaardag. Hij is ondertussen twee, dus misschien moet ik ook maar eens wat extra kleedjes voorzien. Jouw tekstje geeft me in alle geval al veel goesting om eraan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een superleuk verjaardagscadeau heb jij gemaakt. Er zit achter sommige dingen, lees bed en het laken van de matras, waarschijnlijk nog zeer mooie verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig ! Een cadeau dat veel meer waard is dan die dure speelgoedjes die ooit in de vuilbak belanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt heel schoon! Tof dat het bedje nieuw leven werd ingeblazen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hiep hiep hoera voor Iris!
    Zo fijn dat jullie bedje een nieuw leven gekregen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi zeg! En hoera voor Iris!
    Ik ben van plan een poppengarderobe te fabriceren voor mijn nichtje van drie. Zo schattig dat dat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. goh, mooi gedaan Sarah!!!
    Van waar heb je het stofje van de poppenslaapzak, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof van de slaapzak is van Soft Cactus, zoals de naam het zegt is het een superzacht katoentje. Er zijn nog veel pareltjes van deze (belgische) ontwerpster. :)

      Verwijderen
  20. Zo'n mooi cadeau ! (zelfs ik zou dat stiekem nog graag krijgen ...)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hiep hep voor Iris, ze was er vast reuzeblij mee! wat een cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...