maandag 8 september 2014

Vlagjes uit restjes

Ik was graag begonnen door te zeggen dat ik er voor alles door ben dit jaar en dat ik afgestudeerd ben. Maar helaas pindakaas. Voor mijn eindproef ben ik geslaagd, maar voor 2 herexamens niet. Ik ben er een dag verdrietig en teleurgesteld om geweest, maar uiteindelijk kunt ge daar toch niets meer aan veranderen. Dus hoofd omhoog en er terug voor gaan.

In de vakantie maakte ik een vlaggenslinger. Acht meter en 30 cm lang. 26 vlagjes lang. Elke keer als ik stof over had van een projectje, knipte ik er een vlagje uit en stikte het (meestal) direct aan elkaar. Ze lagen dus al geknipt en gestikt klaar, ik moest ze enkel nog aan elkaar hangen met biais.



En omdat de vlagjes overschot van verschillende restjes zijn, is het dus een allegaartje aan kleuren en motiefjes. Maar dat stoort niet.

Aan veel van de vlagjes hangt een herinnering. Dit vlagje bijvoorbeeld komt uit een restje van het eerste hemdje dat ik maakte.


Er is ook een vlagje uit een restje van een kleedje dat ik ongeveer twee jaar geleden maakte.


Of uit één van mijn lievelingsrokken. 


Wie goed kijkt (en deze blog zo'n beetje gevolgd heeft) zal nog wel stofjes herkennen. 
Ik vind het leuk om ernaar te kijken, net omdat het zoveel herinneringen oproept. 


Ik heb er weer zin in, in dat bloggen. En dat naaien. Er liggen (en hangen) al mooie dingen te wachten om geblogd te worden. 

10 opmerkingen:

  1. Moh nee, Sarah! Wat jammer, van die twee examens... Gelukkig heb je zo'n mooie herinneringsvlaggetjes - lijkt me een heerlijk project :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh! Leef met je mee! Moet je dan volledig jaar opnieuw doen? Of hoe gaat het in zijn werk? (ik had er ook elk jaar herexamens hoor, met kinderen en full-time, onregelmatig werken, kan dat ook niet anders). Positief bekijken is inderdaad de beste oplossing. Leuke vlaggetjes trouwens..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die twee examens zijn geen erg, daar sla je volgende keer keihard voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat jammer van je examens! Maar wat een mooie vlagjes om je op te beuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer van je examens, maar dat ga je de volgende keer vast redden!
    Je slinger is erg leuk geworden. Ik vind het een leuk idee van je om van restjes de vlaggetjes te maken. Handig ook dat je ze direct al uitknipte en naaide!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grappig om zo restjes te verwerken, slim ook om ze meteen te stikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer van die twee examens, maar je vlaggetjesherinneringenlijn is wel geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hopelijk kan je herinneringenslinger je wat troost bieden ... Ik duim de volgende keer gewoon terug heel hard mee voor je ! Echt, dat zal lukken !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat stom van die twee ecamens, en we hebben zó hard geduimd! Volgende keer komt dat goed, ik voel het. En de vlaggenlijn is leuk, zo met al die herinneringen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk, ik maakster er ook eentje deze vakantie vr in mijn klas ;) goed idee van het direct te snijden en te stikken!
    Wel spijtig, succes met de 2 examens

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...