donderdag 21 april 2016

Eén van mijn favoriete naaisels van ons naaiweekend

Mijn favoriete kleedje van de 5 die ik op naaiweekend maakte, is toch wel dit. Die blauwe kleur... het model (kleedje en kind)... ik ben er helemaal verliefd op. Ik denk dat ik er nog ga maken.

Blue dress - ballerina pose

Blue dress - detail


Voor dit eenvoudige maar mooie kleedje vertrok ik van een jeanskleedje dat ik bij Next kocht. Iris had vorige zomer ook iets in dit model en ik vond dat het haar zo schattig stond dat ik het wou namaken. Zo moeilijk kon dat niet zijn (en dat was het ook niet).

Blauw zomerjurkje


Het originele kleedje heeft mouwen en die had ik ook al klaar geknipt voor we op weekend vertrokken. Ik gebruikte trouwens als basis de Tinny van An omdat daar ook gewone mouwen bij zitten. En toch liet ik ze weg... Ik vond het al schattig zonder de mouwen.
Het lijfje verkorte ik naar dezelfde hoogte als het origineel. En in plaats van knopen achteraan zette ik er een rits in.

Blauw Zomerjurkje


De mooie blauwe stof kreeg ik eens van een vriendin wiens tante haar stoffenvoorraad wegdeed. En het was net genoeg voor dit kleedje. Wat voor soort stof het is weet ik niet. Het is een (oude?) gerimpelde stof. Dus als iemand een idee heeft, ik hoor het graag.

Als uw broer pose-instructies geeft...


Van een aantal gestikte wijven de favoriet en van mij dus ook. De andere kleedjes laat ik jullie binnenkort zien. En tussen ons gezegd en gezwegen, ik heb al terug zo'n zin in ons naaiweekend.


12 opmerkingen:

  1. 5 kleedjes?! Jawadde! Dit exemplaartje vind ik zo ontzettend schattig, zeker samen met Iris haar guitige snoetje en blonde haartjes. Zo uit een sprookje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En een rokje, hemd en shortje. En een half afgewerkte Grace en nog een hemd. :o
      Het blauw gaat goed bij haar blonde (ontembare) lokken he. :)

      Verwijderen
  2. Aan de foto's te zien ben jij niet de enige die blij is met dit kleedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die haar snoezigheidsgehalte schiet zo mogelijk nog meer de lucht in, met dit prachtige jurkje aan ;). Ik ging van de week Ilse haar maaksels ophalen op de Karmel en ik had zin om er te blijven - en die andere groep uit ons Kasteel te stampen, dat ook #schaterlach

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :) cutie pie!
    en dan die deugnietenblik erbij, zalig! een kind van haar moeder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze staat er echt superschattig mee! Ik begrijp volledig dat je er verliefd op bent! Nu maar hopen dat de zon heel snel terug gaat schijnen..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi jurkje! Ik snap helemaal waarom het tot je favorieten behoort!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...