zondag 26 juni 2016

Van Jill-jurk naar improvisatiejurk

Toen vroeg ik advies aan Iris. 
- 'Seg Iris, wat zal ik eens typen over uw confettikleedje?'
- 'Dat jij dat gemaakt hebt. En ook een hartje erbij. <3'
- 'En wat vind je er het leukste aan?'
- 'Alles vind ik er het leukste aan. '



Meer moet dat niet zijn voor een naaiende mama. Dat ze er alles leuk aan vinden. Ik weet dat er een tijd komt dat ze alles niet meer gaat leuk vinden en dat ze haar eigen ideeën zal hebben. Wat ook een leuke fase is (meestal denk ik). Maar nu geniet ik nog volop van het feit dat ik weinig fout kan doen voor Iris.



Dit kleedje was eigenlijk eerst een Jill-jurk uit La Maison Victor. Maar ook al had ik Iris nagemeten, het kleedje was te klein en lag een jaar in de kast. Omdat ik het zonde vond om die mooie stof gewoon weg te gooien. Dus haalde ik het onlangs uit elkaar en maakte er een nieuw kleedje van.



Bij gebrek aan voldoende stof voor een volledig voorpand uit 1 stuk maakte ik (uit een achterpand van die Jill-jurk) een strook met plooien. De rok is niet helemaal naar mijn zin, maar hij kan ermee door. 

Het kind heeft een kleedje. Nah! En dat kunnen meisjes van 4 bijna 5 niet genoeg hebben.

2 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Zo lief van Iris. En goed dat jij het zag zitten om het vorige uit elkaar te halen natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi zo'n confetti jurkje, daar is echt alles aan mooi! :) Ik heb hier al wel een veeleisendere kleuter van 4 in huis ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...